INFOTEL

Obraz, jaki wyłania się z opublikowanych niedawno danych zebranych przez Główny Urząd Statystyczny nie jest zbyt optymistyczny. Statystycznie w 2009 i 2010 r. z oprogramowania ERP korzystało niewiele ponad 10 proc. firm (odpowiednio 9,3 proc. w 2009 i 11,3 proc. w 2010 r.). Nieco lepiej jest w przypadku systemów CRM. W 2010 r. do zbierania, przechowywania informacji o klientach CRM stosowało prawie 17 proc. firm, natomiast do analizowana informacji o klientach w celach marketingowych ok. 13 proc. przedsiębiorstw. To, co w przypadku systemów ERP w krajach zachodnich jest standardem, w Polsce jest obecne zaledwie w co dziesiątej firmie.

Komisja Europejska zarysowała ambitny program współpracy z organami publicznymi państw członkowskich w celu poszerzenia zakresu oraz podniesienia jakości usług oferowanych przez te organy za pośrednictwem Internetu. W nowym planie działań na rzecz administracji elektronicznej przewidziano na okres kolejnych pięciu lat czterdzieści konkretnych działań, które zapewnią obywatelom oraz przedsiębiorstwom możliwość korzystania z internetowych rozwiązań umożliwiających na przykład rejestrację firmy, złożenie wniosku o świadczenia z zabezpieczenia społecznego lub uzyskanie dostępu do takich świadczeń, zapisanie się na uczelnię lub złożenie oferty przetargowej na dostawę towarów lub świadczenie usług na rzecz administracji publicznych.