INFOTEL

Wydawałoby się, że w dobie Internetu obsługa korespondencji w formie elektronicznej powinna stanowić standard dla przedsiębiorców. Tymczasem okazuje się, że znaczna liczba firm nadal korzysta z tradycyjnych kanałów komunikacji. Postanowiliśmy sprawdzić, jak przedstawiają się rokowania dla e-faktur w branży bankowej, telekomunikacyjnej, metalowej i zarządzie zasobu komunalnego.

Systemy

Tematyka serwerowni i centrów danych jest jeszcze mało rozwinięta w Polsce i nie wszyscy rozumieją konieczność kompleksowego podejścia do tematu. Dla przykładu w przedsiębiorstwach na Zachodzie, liczba i wielkość budowanych serwerowni oraz ich stopień zaawansowania są efektem pracy wyspecjalizowanych w tym zakresie firm. Każde rozdrobnienie procesu tworzenia serwerowni, zaangażowanie większej liczby podmiotów niezależnych od siebie wydłuża czas takiej realizacji. Ponadto zwiększa się ryzyko komplikacji – zarówno podczas budowy, jak i w całym cyklu życia serwerowni. Dlatego właśnie specjalizacja i kompleksowość są w podobnych inwestycjach tak istotne.

W rezultacie przewidywanego rozpowszechnienia technologii przetwarzania w chmurze (cloud computing) w wielu branżach głównych gospodarek europejskich istnieje możliwość wygenerowania dodatkowych 763 mld EUR do roku 2015, a także stworzenia wielu milionów nowych miejsc pracy. Na usługach tego typu najbardziej skorzysta sektor dystrybucji, handlu detalicznego i hotelarski – przewiduje się, że korzyści osiągną poziom ponad 233 mld EUR.

Firma Cisco Systems zaprezentowała ostatnią część raportu z cyklu badań Cisco® Connected World Report – międzynarodowego badania, w ramach którego poddano analizie tendencje w zachowaniach pracowników związane z dostępem do informacji w dowolnym miejscu i za pomocą dowolnego urządzenia, a także możliwości informatyków w zakresie zaspokajania potrzeb tych pracowników.