INFOTEL

Słowo „leak” (wyciek) stało się ostatnio bardzo popularne, jednak niewielu z nas zdaje sobie sprawę, jakie jest prawdopodobieństwo wycieku naszych osobistych informacji. Mimo że chronimy nasze komputery i smartfony oraz staramy się być na bieżąco z informacjami dotyczącymi bezpieczeństwa, to wciąż istnieją sytuacje, w których postępujemy zbyt lekkomyślnie. W szczególności jeśli chodzi o komputery dostępne publicznie.

Firmy zmieniają sposób komunikowania się z klientami. Tradycyjne systemy ewoluują w kierunku współpracy środowisk, w których biznes angażuje się w dialog ze społecznością użytkowników. Według badania 1st Annual Social Media Risk Index for SMBs, opublikowanego przez firmę Panda Security, 78 proc. firm korzysta z portali społecznościowych w celu śledzenia działań konkurencji, poprawy jakości obsługi klienta, budowania działań marketingowych i wizerunkowych oraz generowania bezpośrednich przychodów. Moda na Web 2.0 oraz rosnące wykorzystywanie mediów społecznościowych przez biznes niosą za sobą zagrożenia dla właścicieli firm.