INFOTEL

Według opublikowanego ogólnoeuropejskiego badania Eurobarometru, 90 proc. internautów w UE preferuje strony internetowe w języku ojczystym, jednak 55 proc. z nich sporadycznie posługuje się językiem obcym podczas korzystania z Internetu. Mimo to aż 44 proc. europejskich internautów uważa, że nie ma dostępu do interesujących informacji ze względu na fakt, że strony internetowe, na których są one zamieszczone, nie zostały przygotowane w dostępnej im wersji językowej, a tylko 18 proc. zamawia produkty na portalach obcojęzycznych.

Targi, wystawy, konferencje

W ramach obchodów Światowych Dni Społeczeństwa Informacyjnego 13 maja 2011 r. w Sali Kolumnowej Sejmu RP odbyła się konferencja: „Miejsce i rola Polski w realizacji programu Europejskiej Agendy Cyfrowej”. Konferencji patronował Marszałek Sejmu Grzegorz Schetyna oraz Sejmowa Komisja Innowacyjności i Nowych Technologii.

Wprowadzenie do oferty telekomunikacyjnej pakietów usług (z ang. bundled services) jest jednym ze skuteczniejszych sposobów zatrzymania klientów przez operatorów działających w krajach Europy Środkowo-Wschodniej (Central Eastern Europe – CEE). Jednym z głównych elementów takich pakietów jest często usługa telewizyjna IPTV (ang. Internet Protocol Television). Mimo że rynek IPTV znajduje się wciąż we wczesnej fazie rozwoju, zmiany w zakresie konsumpcji mediów zapewnią stabilny wzrost tego sektora.