INFOTEL

Od 25 maja 2011 roku wszyscy Europejczycy będą korzystać z nowych uprawnień i usług w dziedzinie telefonii – w tym komórkowej – i Internetu. Do tego dnia we wszystkich państwach Unii mają zostać wdrożone nowe unijne zasady dla sektora telekomunikacji, które mają go uczynić bardziej konkurencyjnym, co w efekcie przyniesie dogodniejsze usługi dla klientów Chodzi między innymi o zapewnienie klientom możliwości zmiany operatora telekomunikacyjnego w ciągu jednego dnia, z zachowaniem numeru telefonu, gwarancje większej przejrzystości oferowanych klientom usług oraz lepszej ochrony ich danych osobowych w sieci.

Badanie Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce (AmCham) miało na celu zbadanie przyszłych potrzeb rekrutacyjnych amerykańskich firm IT działających w Polsce. Pracodawcy w branży IT mają największe potrzeby rekrutacyjne w następujących obszarach informatyki: bazy danych, rozwiązania mobilne oraz badanie jakości/testowanie. Ta informacja pozwoli różnym grupom (obecnym studentom – przyszłym absolwentom, profesorom i uczelniom) dowiedzieć się, jakie umiejętności amerykańskie firmy IT działające w Polsce będą wymagać od przyszłych pracowników. AmCham zrzesza przodujące amerykańskie firmy IT działające na rynku polskim, do jej członków należą m.in. Cisco, Dell, HP, IBM, Intel oraz Microsoft.

Rynek

Termin outsourcing stał się popularny wraz z rozwojem gospodarki i poszukiwaniem nowych rozwiązań, które miały zrewolucjonizować funkcjonowanie firm i przynieść im znaczne oszczędności. Czy rewolucja zawsze jest czymś dobrym? Postaramy się zastanowić nad tym zagadnieniem w poniższym artykule. Tak naprawdę za słowem outsourcing kryje się zbitka trzech angielskich słów: outside, resource, using, które w tej konfiguracji oznaczają korzystanie z zasobów zewnętrznych. Jeżeli zatem nie potrafimy czegoś zrobić, a nauczenie tego kosztowałoby nas za dużo nakładów finansowych i potencjału ludzkiego, lepiej zlecić wykonanie tego firmie zewnętrznej, która jest w danej dziedzinie specjalistą.