Kultowa już scena z „Raportu Mniejszości”, w której John Anderton rozpoznawany jest przez interaktywne bilboardy tylko na podstawie tęczówki oka, już dawno przestała być filmową fikcją. Branża systemów identyfikacji rozwija się coraz intensywniej, czego przykładem jest CarID – opracowana przez firmę AutoID oraz naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego technologia rozpoznawania tablic rejestracyjnych ze strumienia wideo.
Komisja Europejska opublikowała tablicę wyników przedstawiającą osiągnięcia UE i państw członkowskich w zakresie realizacji celów uzgodnionych w ramach Europejskiej agendy cyfrowej w pierwszym roku jej istnienia. Zgodnie ze swoim zobowiązaniem dotyczącym strategii otwartych danych, Komisja Europejska upubliczniła w Internecie wszystkie zbiory danych i statystyki tablicy wyników, umożliwiając każdemu przeprowadzenie własnej analizy i wyciągnięcie z niej wniosków. Ogólne postępy osiągnięte w pierwszym roku obowiązywania agendy cyfrowej są zadowalające, przede wszystkim w zakresie korzystania z Internetu (65 proc. populacji UE).
Kaspersky Lab przedstawia analizę problemów związanych z bezpieczeństwem systemu Chrome OS firmy Google. W swoim tekście David Emm, ekspert z Kaspersky Lab zastanawia się, czy system operacyjny działający w oparciu o chmurę będzie bezpieczniejszy od rozwiązań konwencjonalnych.
Czasy Internetu zdominowanego przez mężczyzn dawno już minęły. Potwierdzają to badania wielu firm, z których wynika, że na początku 2011 roku kobiety wykazały się większą aktywnością niż mężczyźni pod względem kupowania przez Internet. Zalety zakupów online dostrzegają w szczególności matki. Internet pozwala im nie tylko zaoszczędzić cenny czas, ale często również pieniądze. Od drogich kosmetyków po ubrania dla siebie i całej rodziny, książki, sprzęt sportowy czy podróże – okazje, jakie można znaleźć w Internecie, przyprawiają niejedną mamę o szybsze bicie serca. Specjalnie z okazji Dnia Matki eksperci z Kaspersky Lab przygotowali dziewięć przydatnych wskazówek dotyczących bezpieczeństwa podczas zakupów online.