INFOTEL

Raporty i analizy

Ludzie korzystają z portali społecznościowych, aby pochwalić się przed znajomymi, zebrać możliwie największą liczbę polubień i mieć o sobie dobre mniemanie. Jednak dążąc do zdobycia uznania w oczach innych, czasem celowo mijają się z prawdą i ubarwiają swoje życie. Badanie przeprowadzone przez Kaspersky Lab pokazuje, że jedna osoba na dziesięć byłaby skłonna nagiąć prawdę na portalach społecznościowych, aby więcej osób polubiło jej posty.

Rynek

Programista stron internetowych, robotyk, projektant interfejsów, project manager, serwisant sprzętu elektronicznego i trener personalny to zawody, w których można zrobić największą karierę – nie za 3 czy 10 lat, ale jeszcze w tym roku. Jak wyglądają zarobki w tych branżach i ile czasu potrzeba, by nabyć kwalifikacje niezbędne do zdobycia tego typu pracy?

Społeczeństwo

Portale społecznościowe powstały jako sposób na utrzymanie kontaktu ze znajomymi i dzielenia się radosnymi wspomnieniami. Jednak wyniki najnowszego badania Kaspersky Lab wskazują na to, że u wielu osób media te wywołują negatywne uczucia. Główną rolę odgrywa tu obsesja zbierania „polubień”. Większość osób czuje przygnębienie lub smutek, gdy nie dostaje tylu „lajków” dla swojego posta, ilu oczekiwało, podczas gdy 42 proc. twierdzi, że odczuwa zazdrość, kiedy ich znajomi dostają więcej polubień. Ponadto z badania wynika, że ludzie doświadczają zazdrości, kiedy mają wrażenie, na podstawie tego, co publikują inni na portalach społecznościowych, że ich znajomi wiodą szczęśliwsze życie.

Bezpieczeństwo

Pod koniec 2016 roku świat odkrył, jak podatne na ataki mogą być gadżety połączone w ramach tzw. „Internetu Rzeczy”, gdy setki tysięcy inteligentnych urządzeń domowych i miejskich zostały wcielone do globalnych botnetów i wykorzystane do przeprowadzania cyberataków. Urządzenia te były często niepokojąco łatwe do zhakowania, ponieważ zostały wprowadzone na rynek, wyposażone jedynie w podstawową ochronę oraz domyślne hasła. Później były niedostatecznie chronione (jeśli w ogóle) przez samych użytkowników.