INFOTEL

Raporty, analizy

Z opublikowanego w 2017 r. indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego (ang. Digital Economy and Society Index, DESI) wynika, że UE czyni postępy, ale przepaść dzieląca państwa najbardziej zaawansowane cyfrowo od państw mniej zaawansowanych nadal jest znaczna. Aby w pełni wykorzystać możliwości, jakie stwarza jednolity rynek cyfrowy, potrzebne są dalsze wysiłki i inwestycje.

Raporty i analizy

Ludzie korzystają z portali społecznościowych, aby pochwalić się przed znajomymi, zebrać możliwie największą liczbę polubień i mieć o sobie dobre mniemanie. Jednak dążąc do zdobycia uznania w oczach innych, czasem celowo mijają się z prawdą i ubarwiają swoje życie. Badanie przeprowadzone przez Kaspersky Lab pokazuje, że jedna osoba na dziesięć byłaby skłonna nagiąć prawdę na portalach społecznościowych, aby więcej osób polubiło jej posty.

Raporty, analizy

Ericsson przedstawił siódmą edycję swojego dorocznego raportu, ConsumerLab TV & Media Report, szczegółowo opisującego gwałtowną zmianę w sposobie oglądania materiałów wideo i zwrot odbiorców ku usługom mobilnym. Raport pokazuje również, że chociaż zarówno oglądanie mobilne jak i korzystanie z telewizji na żądanie zanotowały ogromny wzrost popularności na przestrzeni ostatnich siedmiu lat, to jednak odkrywanie treści wciąż stanowi dla odbiorców źródło frustracji.

Raporty, analizy

Komisja Europejska opublikowała raport „New Skills Agenda for Europe”. Na szczególną uwagę zasługuje zapis mówiący o wzmocnieniu procesu uczenia się o nowe umiejętności cyfrowe. Od dłuższego czasu utrzymuje się bowiem trend związany z faktem, że ok. 2/3 przedsiębiorstw z branży IT planuje rok do roku zatrudnić nowych pracowników. Wiele firm także spoza branży IT potrzebuje np. programistów.