INFOTEL

Z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Informatica wynika, że statystycznie aż w 86 proc. firm dostęp do środowisk bazodanowych mają pracownicy działów biznesowych. W co trzeciej firmie dostęp do środowisk bazodanowych nie jest w żaden sposób ograniczany – prawa dostępu i modyfikacji informacji zapisanych w bazie danych mają wszyscy pracownicy. Jednocześnie w wielu firmach funkcjonuje wiele odrębnych baz danych, często nieobjętych korporacyjną polityką bezpieczeństwa.

Strata przychodu, podważenie wiarygodności w oczach klientów, ryzyko utraty reputacji – to tylko część konsekwencji, z jakimi może spotkać się firma w obliczu awarii systemu informatycznego. Dla tych, u których obsługa systemów IT stanowi rdzeń biznesu, skutki te mogą okazać się jeszcze dotkliwsze. Zatem co robić, gdy dochodzi do katastrofy? Radzi ekspert Ogicom, dr inż. Artur Pajkert.