INFOTEL

Firmy zmieniają sposób komunikowania się z klientami. Tradycyjne systemy ewoluują w kierunku współpracy środowisk, w których biznes angażuje się w dialog ze społecznością użytkowników. Według badania 1st Annual Social Media Risk Index for SMBs, opublikowanego przez firmę Panda Security, 78 proc. firm korzysta z portali społecznościowych w celu śledzenia działań konkurencji, poprawy jakości obsługi klienta, budowania działań marketingowych i wizerunkowych oraz generowania bezpośrednich przychodów. Moda na Web 2.0 oraz rosnące wykorzystywanie mediów społecznościowych przez biznes niosą za sobą zagrożenia dla właścicieli firm.

Jest styczeń 1986 roku. Setki użytkowników komputerów klasy PC zauważają podejrzanie wolną pracę napędu dyskietek. Po wnikliwym sprawdzeniu używanych dyskietek zauważają wiadomość, która jest zapowiedzią nowej, niebezpiecznej ery – ery wirusów komputerowych. Mija 25 lat od momentu pojawienia się pierwszego „pecetowego” wirusa.

Mimo wielu oczywistych korzyści, zarówno ekonomicznych, jak i technologicznych, płynących z przetwarzania w chmurze, wciąż niewiele przedsiębiorstw decyduje się na jego wdrożenie. Kolejne badania potwierdzają, że dla dyrekcji wyższego szczebla największym problemem jest bezpieczeństwo. Dyrektorzy obawiają się, że przekazanie danych i serwerów firmy do zewnętrznego centrum przetwarzania danych obniży bezpieczeństwo informacji, utrudni dostęp do nich, ich kontrolę, rejestrowanie i audyt.