Firmy zmieniają sposób komunikowania się z klientami. Tradycyjne systemy ewoluują w kierunku współpracy środowisk, w których biznes angażuje się w dialog ze społecznością użytkowników. Według badania 1stAnnual Social Media Risk Index for SMBs, opublikowanego przez firmę Panda Security, 78 proc. firm korzysta z portali społecznościowych w celu śledzenia działań konkurencji, poprawy jakości obsługi klienta, budowania działań marketingowych i wizerunkowych oraz generowania bezpośrednich przychodów. Moda na Web 2.0 oraz rosnące wykorzystywanie mediów społecznościowych przez biznes niosą za sobą zagrożenia dla właścicieli firm.
Eksperci z Kaspersky Lab zastanawiają się, jakie mogą być konsekwencje zwiększającej się popularności usług lokalizacji. „Gdzie jesteś?” to jedna z najczęściej wysyłanych wiadomości SMS. Już niedługo nie będzie potrzeby o to pytać.
Jest styczeń 1986 roku. Setki użytkowników komputerów klasy PC zauważają podejrzanie wolną pracę napędu dyskietek. Po wnikliwym sprawdzeniu używanych dyskietek zauważają wiadomość, która jest zapowiedzią nowej, niebezpiecznej ery – ery wirusów komputerowych. Mija 25 lat od momentu pojawienia się pierwszego „pecetowego” wirusa.
Mimo wielu oczywistych korzyści, zarówno ekonomicznych, jak i technologicznych, płynących z przetwarzania w chmurze, wciąż niewiele przedsiębiorstw decyduje się na jego wdrożenie. Kolejne badania potwierdzają, że dla dyrekcji wyższego szczebla największym problemem jest bezpieczeństwo. Dyrektorzy obawiają się, że przekazanie danych i serwerów firmy do zewnętrznego centrum przetwarzania danych obniży bezpieczeństwo informacji, utrudni dostęp do nich, ich kontrolę, rejestrowanie i audyt.