INFOTEL

Z JERZYM KREMPĄ – Dyrektorem Naczelnym firmy TELPOL, rozmawiał Mieczysław Borkowski.

Krempa– Panie Dyrektorze, firma TELPOL należy do wiodących operatorów telewizji kablowej, internetu i telefonii działającym na południu Polski, głównie na terenie Chorzowa, Dąbrowy Górniczej, Sosnowca i Świętochłowic. Niecałe trzy lata temu rozpoczęliście wdrażanie technologii cyfrowej JOY TV. Na jakim etapie jesteście obecnie?

– Poza standardową usługą Telewizji Cyfrowej, wszystkim naszym abonentom oferujemy już możliwość korzystania z Telewizji Interaktywnej. Ostatnio, jako jedna z nielicznych firm w kraju, udostępniliśmy usługę „Wideo na żądanie”. Platforma ta wykorzystywana jest m.in. do korzystania z materiałów archiwalnych programu informacyjno-filmowego TELPOL-INFO oraz innych materiałów – w serwisie e-dom. Nie ukrywam, że z tego powodu mamy sporo satysfakcji.

– Platforma Multimedialna JOY TV została utworzona w celu udostępnienia najnowszego kompletnego systemu – sygnału telewizji cyfrowej w kraju. Co wyróżnia TELPOL spośród innych dostawców tej usługi i jakie są jej możliwości?

– Najkrócej mówiąc, nasza Platforma Cyfrowa JOY TV umożliwia przekazywanie sygnału telewizyjnego w sieciach telewizji kablowej w całym kraju DVB-C oraz sieciach internetowych IPTV.

– Jakie propozycje otrzymuje klient w ramach oferty programowej Platformy?

– Oferujemy pięć pakietów Telewizji Cyfrowej oraz jedenaście pakietów dodatkowych. Aktualnie nadajemy czternaście kanałów HD, a w naj- bliższym czasie ta oferta zostanie znacznie rozszerzona.

– Czym różnią się funkcje telewizyjne od interaktywnych?– Telewizyjne polegają przede wszystkim na podstawowych funkcjach, które zawierają standardowe telewizory, natomiast interaktywne na dodatkowych funkcjach EPG, czyli przekazywaniu lokalnych informacji w formie planszowej czy filmowej, w trybie na żądanie. Na tym polega ta różnica.

– Wasza Platforma zawiera wiele rozmaitych usług, m.in. takie jak: timeshift, VoD, 5xEPD czy serwis e-dom. Czym się one charakteryzują?

– Wszystkie te usługi są interaktywne, choć każda z nich reprezentuje inne możliwości. Usługa timeshift – dodaje elementy interaktywności do tego, co w zasadzie jest telewizją „na żywo”. Dzięki niej telewizja staje się usługą dostępną w większym stopniu „na żądanie”, co oznacza, że abonent może swoje ulubione programy obejrzeć wówczas, kiedy pozwoli mu na to czas.
Usługa VoD (często nazywana „Wirtualną wypożyczalnią filmów” lub „Wideo na życzenie”) w naszej Platformie występuje jako „push VoD”, czyli zbiór filmów ściąganych na dekoder i przechowywanych przez pewien okres. Jest to pełny i skalowalny system VoD, którego biblioteka może pomieścić nawet kilkaset filmów. Usługa 5xEPD, czyli elektroniczny przewodnik programowy (dobrze znany z odbiorników satelitarnych) powoduje, że funkcje udostępniane na Platformie JOY TV dają znacznie więcej możliwości – przede wszystkim przeglądania i wyszukiwania pozycji programowych. Usługa serwis e-dom to rezultat naszej pracy zmierzającej do zapewnienia abonentowi dostępu do ważnych i ciekawych funkcji oraz informacji multimedialnych przez telewizor. Przykładem takiej funkcji jest rozbudowany serwis news, aktualizowany i dostępny na Platformie JOY TV na żądanie.

– Funkcjonowanie Platformy JOY TV na pewno wymaga współpracy z różnymi firmami. Które z nich należą do najbardziej znaczących dla firmy TELPOL?

– Od wielu lat współpracujemy przede wszystkim z operatorami infrastruktury tranzytowej, do których należą ATM, PLIX, KLONEX. To są nasi główni kontrahenci. Współpracujemy jeszcze z szeregiem innych, także bardzo ważnych dla nas firm. Bardzo cenimy sobie również kontakty z Polską Izbą Komunikacji Elektronicznej, która znacząco wspiera nasze działania.

– Jaką strategię przyjął TELPOL w zakresie pozyskiwania klientów i jakie są jej efekty?

– Zainteresowanie naszymi usługami stopniowo wzrasta. Zawartość naszych pakietów, wysoka jakość naszych kanałów HD, umiarkowane ceny, atrakcyjne promocje – to wszystko przynosi nam coraz lepsze efekty. Takie działania powodują, że z każdym miesiącem liczba abonentów ciągle wzrasta. Nasze oczekiwania są zdecydowanie większe, ale jestem przekonany, że zmierzamy we właściwym kierunku.

– Co, Pana zdaniem, jest najważniejsze dla dalszego rozwoju firmy?

– Sądzę, że przede wszystkim wdrożenie pełnej usługi VoD, rozwijanie naszego serwisu e-dom oraz wzbogacanie oferty radiowo-telewizyjnej. Priorytetem jest także rozbudowywanie sieci dystrybucji sygnału w kraju.

– Dziękuję za rozmowę.