Rosnąca liczba zadań realizowanych w terenie to dodatkowa potrzeba optymalizacji kosztów związanych z koordynacją oraz kontrolą pracy wykonywanej przez zdalnych pracowników. W sprawnym zarządzaniu firmą mają pomóc aplikacje webowe i mobilne oparte na koncepcji Field Service Management.
Z roku na rok administratorzy sklepów internetowych obserwują wzrost odwiedzin przez użytkowników urządzeń mobilnych. Mimo, że optymalizacja e-sklepu pod kątem właścicieli smartfonów i tabletów, zdaniem aż 76 proc. badanych w ramach raportu „M-Commerce w praktyce”, przyczynia się do zwiększenia ilości zakupów na stronie, to jednak ponad 2/3 sklepów nie ma jeszcze swojej wersji mobilnej. Stanowi to ogromną niszę na rynku, tym bardziej, że zdaniem Gemius–a, liczba e-konsumentów będzie rosła w tempie 16 proc. rocznie.
U podstaw założeń sprawnego porozumiewania się leży wymiana informacji, która odbywa się w oparciu o zrozumiały język dla obydwu stron aktu komunikacji. Zatem skoro podstawy są tak oczywiste, to dlaczego te same rzeczy są nazywane różnie?
Sprawne funkcjonowanie tak złożonej firmy jak EcoCar System wymagało stworzenia od podstaw zaawansowanego, informatycznego systemu nadzoru nad ruchem poszczególnych pojazdów, który umożliwi maksymalne wykorzystanie czasu pracy samochodów. Nad jego powstaniem czuwały cztery polskie firmy informatyczne.