INFOTEL

Firma PMR na przełomie września i października 2016 r. zrealizowała badanie, którego przedmiotem była tematyka internetu rzeczy. Badanie miało charakter eksploracyjny. Głównym celem było poznanie opinii dorosłych mieszkańców Polski na temat urządzeń działających w myśl koncepcji internetu rzeczy.

Z badania PMR wynika, że co piąty dorosły Polak deklaruje znajomość terminu internet rzeczy (20 proc.). Orientujący się w tematyce IoT to głównie osoby młode – dwie piąte z nich nie ukończyło 35. roku życia (42 proc.), dwie trzecie to osoby poniżej 45. roku życia (67 proc.). Co nie zaskakuje, respondenci mający świadomość o IoT to przede wszystkim osoby intensywnie korzystające z internetu oraz aplikacji w smartfonie. Osiem na dziesięć z nich surfuje online codziennie lub prawie codziennie, a 71 proc. z tą samą częstotliwością korzysta z aplikacji mobilnych.

Zaledwie 10 proc. badanych kojarzących pojęcie internet rzeczy deklaruje, że posiada co najmniej jedno urządzenie ubieralne. Najczęściej jest to zegarek (6 proc.), którego posiadanie zauważalnie częściej deklarowali mężczyźni (8 proc.) oraz badani z dochodem przekraczającym 2000 zł. Warto podkreślić, że największy poziom uproduktowienia (tzn. posiadania co najmniej jednego urządzenia ubieralnego) odnotowano w grupie mężczyzn (15 proc.), osób poniżej 35. roku życia (14 proc.) oraz wśród respondentów deklarujących łączny dochód w gospodarstwie w przedziale 2001-3000 zł (20 proc.) i powyżej 3000 zł (15 proc.).

Źródło: PMR

Aktualności z...