Małe i średnie firmy to obecnie najszybciej rosnąca grupa użytkowników telefonii internetowej. Do VoIP przyciągają je nie tylko oszczędności na rachunkach telefonicznych, ale także zaawansowane usługi dodane. To właśnie za ich sprawą nawet jednoosobowe przedsiębiorstwo może przenieść się w świat rozwiązań telekomunikacyjnych zarezerwowanych do niedawna jedynie dla korporacji.
Firma Inmobile, właściciel wirtualnego operatora komórkowego CP Telecom, wprowadza na polski rynek nowy brand telefonii komórkowej – FreeM. Uruchomiona 21 listopada 2010 r. sieć oferuje usługę bezpłatnego korzystania z popularnych serwisów społecznościowych, komunikatorów i wybranych portali internetowych w zamian za emisję pełnoekranowych reklam na telefonie użytkowników.
Alcatel-Lucent rozbudowuje Globalne Centrum Zarządzania Sieciami w Bydgoszczy (GNOC – Global Network Operations Center) i tworzy nowy zespół projektowy (Delivery Center) dla projektów europejskich, który będzie świadczyć zaawansowane usługi eksploatacji i utrzymania sieci. W związku z rozbudową centrum usługowego firma planuje dodatkowo zatrudnić 100 osób do końca 2010 r.
Użyteczność to modny termin, który w świecie online cieszy się coraz większą popularnością. Zbudowanie funkcjonalnego serwisu jest dla organizacji kluczowym czynnikiem, który decydować będzie o jakości jej komunikacji z klientem. Jeżeli firmowa witryna nie zwróci na siebie uwagi, to użytkownik nie tylko zrezygnuje z zapoznawania się z jej treścią, lecz także nigdy więcej na nią nie powróci.