INFOTEL

www_technologie

Nie istnieje jedna, lecz 7 miliardów przyszłości urządzeń mobilnych, stwierdziła dr Genevieve Bell, specjalistka z dziedziny antropologii i stypendystka Intela, podczas konferencji Intel Developer Forum. Wyjaśniając w jaki sposób człowiek zawsze był i będzie platformą mobilną, dr Bell przywoływała historyczne przykłady wykorzystywania technologii do zwiększenia możliwości ludzkiego ciała, wzmocnienia go fizycznie, niwelowania jego niedoskonałości i poszerzenia możliwości skutecznego działania.

www_technologie

Od centrów danych po ultramobilne urządzenia, takie jak tablety, smartfony i „wearables” (urządzenia elektroniczne, które nosimy na sobie, jak ubrania lub akcesoria), wszystkie segmenty technologii stale się zmieniają” – powiedział nowy CEO Intela, Brian Krzanich, podczas sesji otwierającej tegoroczne Intel Developer Forum. Nakreślił on również wizję przyszłości według Intela i to, jak firma pracuje nad rozwiązaniami przeznaczonymi dla różnych, dynamicznie zmieniających się segmentów, jak choćby urządzenia ultramobilne. To dla nich przeznaczona jest nowa rodzina produktów energooszczędnych.

www_technologie

Wraz z popularyzacją smartfonów, liczba płatności dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych w ciągu ostatnich lat znacząco wzrosła. W miarę jak e-handel (ang. e-commerce) staje się m-handlem (ang. m-commerce), przemysł musi  się skoncentrować  na skutecznym zabezpieczeniu dokonywanych operacji. W procesie płatności bez obecności karty (ang. card not present) takie zabezpieczenia, jak osobisty numer konta (ang. personal account number, PAN), data upływu ważności i kod weryfikacyjny karty (ang. card validation code, CVC) nie wystarczają do pełnego zabezpieczenia transakcji. Dane biometryczne, które zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa  oraz intuicyjny interfejs użytkownika, mogą stanowić skuteczne rozwiązanie dla bezpiecznych płatności mobilnych.

www_technologie

Film interaktywny to treść video, która reaguje na akcje użytkownika i w konsekwencji może być sterowana różnymi metodami jak mysz i klawiatura, urządzenia mobilne lub głos. W filmie interaktywnym fabuła staje się nieliniowa, co oznacza, że wydarzenia mają więcej niż jeden możliwy przebieg oraz istnieje więcej niż jedno zakończenie filmu.