INFOTEL

aMazing to pierwszy na polskim rynku interaktywny kanał telewizyjny, emitowany w cyfrowej telewizji kablowej (DTV) Multimedia Polska. Dzięki komunikacji w czasie rzeczywistym widzowie mogą nie tylko głosować czy brać udział w konkursach, ale także współtworzyć telewizję. Wszystko to za pomocą pilota.

Innowacyjna technologia oraz system komunikacji zwrotnej zastosowane w nowym kanale aMazing umożliwiają interakcję pomiędzy widzem a nadawcą w czasie rzeczywistym. Abonenci cyfrowej telewizji kablowej mogą brać udział w interaktywnych zabawach – głosować, odpowiadać na pytania, wyrażać swoje opinie, a nawet decydować o zawartości programu – używając w tym celu pilota telewizyjnego. To wygoda, ponieważ w tym przypadku pilot zastępuje SMS i tele- fon stacjonarny – narzędzia stosowane przez innych nadawców programów.

Jak to działa?

W czasie trwania programów emitowanych w aMazing na ekranie telewizora pojawia się informacja, która prowadzi widza krok po kroku przez cały proces interaktywnej zabawy. Każdy z uczestników za pomocą pilota intuicyjnie porusza się po aplikacji i odpowiada na pytania. Widzowie na bieżąco są informowani o wynikach głosowania, a zwycięzcy otrzymują indywidualną informację, która wyświetla się na ekranie ich telewizorów.

Nowa jakość w telewizji

Dzięki nowatorskim rozwiązaniom technicznym możliwa jest interakcja między programami telewizyjnymi a domową wypożyczalnią filmów wideo na żądanie w sieci Multimedia Polska. Przykładem jest program „Gotuj z Multimedia”. W audycji kuchmistrz przygotowuje potrawy dnia. Jeżeli widz nie zdążył zanotować wszystkiego lub chce się dowiedzieć więcej, może przy pomocy pilota przenieść się do domowej wypożyczalni wideo na żądanie i tam znajdzie pakiet interesujących go programów kulinarnych. Dzięki możliwości zatrzymywania i cofania obrazu można dokładnie zapoznać się z listą składników oraz spokojnie wielokrotnie obejrzeć sposób przygotowania potrawy. Taką samą możliwość mają widzowie programu „Podróże TV”, prezentującego najpiękniejsze kurorty świata i hotele, w których warto się zatrzymać. Przechodząc za pomocą pilota do wypożyczalni wideo na żądanie mają dostęp do pełnych opisów interesujących ich miejsc.

Telewizja aMazing nadaje codziennie w dwóch pasmach – przedpołudniowym i popołudniowym.

Obecnie w ramówce aMazing jest kilka pozycji dla różnych grup odbiorców. „Domowe Kino Tutka” to edukacyjny program dla dzieci. Magazyn filmowy „Gdzie mój pilot?” prezentuje najciekawsze filmy spośród 800 pozycji domowej wypożyczalni wideo na żądanie w sieci Multimedia. „ABS” to magazyn, w którym Maciej Marcinkiewicz – jeden z najlepszych polskich kierowców wyścigowych – prezentuje znane marki samochodów. Prowadzący program „Plecak pełen wrażeń” zabiera widzów w podróż dookoła świata. Magazyn „Muzzik” skierowany jest do fanów muzyk pop, rock, hip-hop i dance.

W przyszłości oferta programowa poszerzona zo-stanie m.in. o program o nowych technologiach, a także telesprzedaż i aukcje.

Cyfrowe interaktywne kanały telewizyjne to kolejny etap rozwoju rynku telewizyjnego. aMazing jest przykładem pierwszej próby oswajania tradycyjnych telewidzów z nowym podejściem do telewizji, po-dobnym do tego, jaki znamy z obszaru internetu i sieci komputerowych. ◊