Firma ALE, oferująca produkty i usługi pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, wprowadza innowacyjną technologię mobilną, która umożliwia szybkie i łatwe przenoszenie połączeń między urządzeniami telekomunikacyjnymi we współczesnym środowisku pracy.
Narzędzie OpenTouch Contactless Call Shift wykorzystuje technologię NFC (ang. Near Field Communication ― komunikacja bliskiego zasięgu), za pomocą której pracownicy mogą bezproblemowo przenosić aktywne połączenia z jednego urządzenia na drugie, na przykład z telefonu komórkowego prywatnego na służbowy lub z telefonu komórkowego na dowolny telefon stacjonarny w biurze.
Ponad połowa pracowników pracujących w otwartych przestrzeniach biurowych twierdzi, że brak prywatności podczas rozmów telefonicznych utrudnia im koncentrację i efektywne wykonywanie zadań, a tym samym zmniejsza ich produktywność i zadowolenie z pracy. Dzięki wykorzystaniu technologii NFC, która umożliwia personalizację komunikacji, każdy pracownik może w prosty sposób przenieść połączenie na najbardziej odpowiednie urządzenie. Pracownicy są dziś coraz bardziej mobilni. NFC pozwala im na korzystanie z urządzeń telekomunikacyjnych, które znajdują się na różnych biurkach lub w różnych pomieszczeniach, w oparciu o model tzw. biurek współdzielonych (ang. hot desking), co zapewnia niezbędną prywatność podczas rozmów telefonicznych. Każdy może szybko i łatwo przenieść połączenie prywatne na smartfon, a nawet zarejestrować się na telefonie stacjonarnym i korzystać z tego telefonu jak własnego.
Contactless Call Shift to narzędzie komunikacyjne ukierunkowane na użytkownika, które umożliwia każdemu określenie, na jakie urządzenie i kiedy przenieść połączenie. Użytkownicy mogą przekazywać rozmowy między dowolnym telefonem stacjonarnym Alcatel-Lucent Enterprise a smartfonem, na którym zainstalowane jest aplikacja OpenTouch Conversation dostępna obecnie w pakiecie OpenTouch Suite 2.2.
Źródło: ALE