Firma Inmobile, właściciel wirtualnego operatora komórkowego CP Telecom, wprowadza na polski rynek nowy brand telefonii komórkowej – FreeM. Uruchomiona 21 listopada 2010 r. sieć oferuje usługę bezpłatnego korzystania z popularnych serwisów społecznościowych, komunikatorów i wybranych portali internetowych w zamian za emisję pełnoekranowych reklam na telefonie użytkowników.

Abonenci FreeM będą mogli bezpłatnie korzystać z serwisów takich, jak Facebook, Foursquare, Twitter, Wikipedia, komunikatorów GaduGadu, FB-czat, Windows Live Messenger i Google Talk (za pośrednictwem platformy i aplikacji Nimbuzz) oraz innych wybranych portali internetowych w wersjach mobilnych. Darmowe korzystanie z Internetu nie jest warunkowane minimalnymi doładowaniami i działa również przy zerowym stanie konta. Użytkownik FreeM, po obejrzeniu reklamy, uzyska możliwość darmowego korzystania z wybranych serwisów internetowych, równoważnego transferowi danych wielkości 0,5 MB, co odpowiada np. 30 odsłonom mobilnej wersji Facebooka. Komunikacja tekstowa przez komunikatory obsługiwane przez Nimbuzz nie jest limitowana. Usługa jest dostępna na dowolnych telefonach wyposażonych w przeglądarkę internetową i możliwość transferu danych. Pozostałe standardowe usługi, jak rozmowy telefoniczne, SMS-y oraz przeglądanie innych stron internetowych niż wymienione wcześniej, podlegać będą opłatom w systemie doładowań (prepaid) zgodnie z załączoną tabelą opłat. Opłaty ustalone są na poziomie innych ofert prepaid i wynoszą  28 groszy za minutę rozmowy oraz 14 groszy za SMS.

Minuta rozmowy do wszystkich 28 gr poza Play, Polsat Cyfrowy i Centernet)
SMS 14 gr
Czat za darmo (bez doładowań)
Facebook i inne wybrane serwisy za darmo (bez doładowań)
Ważność konta przedłużana automatycznie dla korzystających
z darmowego Facebook’a
Minuta do Play, Polsat Cyfrowy 56 gr
Minuta do Centernet 84 gr
MMS 35 gr
Płatny Internet
(poza Facebook i wybranymi serwisami)
7 gr/100 KB

FreeM to pionierskie rozwiązanie, które wychodzi naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na mobilny dostęp do sieci społecznościowych. Usługa jest kierowana do młodych ludzi, dla których barierą są opłaty za dostęp do mobilnego Internetu. Przekaz, który trafi do abonentów w trakcie korzystania z usługi zapewni im dodatkowo możliwość skorzystania z aktualnych promocji i limi- towanych ofert, co w rezultacie obniży ich wydatki – powiedział Tomasz Właszczuk, Prezes Inmobile.

Projekt FreeM wpisuje się w naszą długofalową strategię ekspansji na rynku e-commerce i m-commerce. FreeM będzie stanowił część szerszego ekosystemu obejmującego, oprócz upowszechnionego dostępu do mobilnego Internetu, kompleksową obsługę sklepów na Facebook'u (InFlavo), logistykę szybkiej dystrybucji (Paczkomaty24), a w niedalekiej przyszłości również mobilne płatności – dodaje Rafał Brzoska, Prezes Grupy Integer.pl będącej współwłaścicielem Inmobile.

Oferta FreeM skierowana jest do młodzieży w wieku 15-25 lat, dla której najczęstszą formą komunikacji są komunikatory i serwisy społecznościowe. Użytkownikami nowej usługi mogą zostać osoby posiadające konto na portalu Facebook, które dołączą do grona znajomych FreeM. Limitowane, darmowe karty SIM, w początkowym okresie oferowane są ekskluzywnie dla fanów w Warszawie, w formule szeroko zakrojonych testów.

Wybór nowego lub przeniesienie dotychczasowego numeru komórkowego odbywać się będzie za pośrednictwem strony Internetowej FreeM. Doładowania konta można dokonać w systemie eCard za pośrednictwem strony internetowej lub kupując kartę doładowującą Mova w sieci sklepów Carrefour.

Wirtualna telefonia FreeM bazuje na infrastrukturze firmy Polkomtel, operatora sieci Plus i jest dostępna na całym obszarze Polski. ◊