Karę w wysokości prawie 2 mln zł nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na spółkę PGT, działającą pod nazwą handlową „Telefonia Polska Razem" – poinformował UOKiK. Zdaniem Urzędu firma wprowadzała konsumentów w błąd.
Urząd podkreślił, że po raz pierwszy w swojej historii nałożył maksymalny wymiar kary za praktyki godzące w słabszych uczestników rynku.
Zgodnie z komunikatem UOKiK spółka w kontaktach z konsumentami podawała się za ich dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego, oferując zmianę warunków umowy. W rzeczywistości konsumenci podpisywali umowy z nowym operatorem. Zdaniem Urzędu PGT celowo wprowadzała w błąd, żeby pozyskać jak największą ilość klientów.
UOKiK stwierdził również, że PGT nie przekazywała konsumentom podpisanych umów, co jest działaniem niezgodnym z dobrymi obyczajami. Kontrahent powinien bowiem otrzymać dokumenty potwierdzające warunki umowy.
„W tym przypadku spowodowało to, że konsumenci nie mieli świadomości, że zawarli nową umowę oraz że mogli od niej bezpłatnie odstąpić – w terminie 14 dni. Po tym czasie rozwiązanie umowy skutkowało obciążeniem opłatami w wysokości od 500 do 1500 zł" – dodano.
Źródło: Kurier PAP - www.kurier.pap.pl