Ericsson rozszerza współpracę z firmą Intel, tworząc Hyperscale Customer Experience Lab w Gdańsku. Laboratorium Customer Experience to wspólny ekosystem służący do wprowadzania na rynek nowych rozwiązań i umożliwiający współpracę techniczną i rozwój ekosystemu 5G.
Laboratorium stanowi podstawę do stworzenia wspólnej oferty rynkowej dla rozwiązań Ericsson bazujących na Intel® Rack Scale Design i jest dowodem na sukces rynkowy tego rozwiązania, będącego odpowiedzią na potrzeby klientów z różnych branż, przygotowujących się na wprowadzenie technologii 5G.
Kolejna generacja sieci komórkowych nie może być wyłącznie szybsza od poprzedniej, musi być również inteligentniejsza, bardziej wydajna oraz skalowalna. Te wymogi doskonale spełni sieć 5G, ale klienci z różnych branż muszą opracować nowe podejście aby w pełni wykorzystać możliwości urządzeń, które będą działać w technologii 5G.
13 wiodących firm z sektora IT ogłosiło wprowadzenie systemów bazujących na Intel® Rack Scale Design. Ericsson posiada 26 klientów wykorzystujących Hyperscale Datacenter System 8000 na całym świecie.
Trzy filary ITU/3GPP są częścią przypadków użycia 5G – sieci o bardzo niskim opóźnieniu, masowa komunikacja M2M i większy zasięg sieci. Poza tym, zastosowanie dodatkowych pasm ułatwi process standaryzacji. W rezultacie, oczekujemy że 5G będzie nie tylko ewolucją w usługach oferowanych przez smartfony, ale otworzy również zupełnie nowe możliwości w obszarach Internetu Rzeczy i łączności bezprzewodowej.
Źródło: Ericsson